lørdag 10. september 2011

Litt søm en lørdag.

Så fikk jeg litt søm i dag også. Koser meg.

Et ullundertøysett etter snuppå er blitt guttifisert litt. Dette er blåfjellsettet, og der er det blonder nederst på armene og på beina. Kjempefint, men jeg har litt problemer med å ikle guttungen blonder. Så det ble kort prosess, blondene ble klippet av og nye mansjetter i jerseyribb ble sydd på oppe og nede. Guttungen er kjempefornøyd med å få nisseklær og mammaen er fornøyd med at lillebror kunne arve enda litt mer etter storesøster.
Her er hele settet før klipping.
Blondemansjetter vs ribbjerseyen. Eller er det jente vs gutt? *fnise*

En Stjernegenser til en stjernegutt. Mønsteret er fra Meedom, str 5 år Form 1. Her la jeg til litt sømrom til ermene, da passet delene litt bedre sammen enn da jeg klippet alle delene uten sømrom.

Stoffene er kjøpt på Stoff og stil, og har ligget en god stund til modning i kjelleren på syrommet..

Det blir ikke bare søm i dag. Stripegele er klart i kjøleskapet. Er like facsinert fremdeles over å se fargene gli nesten som over i hverandre uten å faktisk gjøre det. Regnbue innendørs på en grå dag, det er koselig det.

Ingen kommentarer: