lørdag 22. september 2012

“Søgne-kjolen” er ferdig og klar for sommer og sol.

 

Denne har vært under planlegging leeenge. Bryststykket er fra en gammel t-skjorte som jeg fikk av kjæresten min når vi nettopp var blitt sammen. Den ble klippet for lenge siden. Motivet var litt høyt oppe på skjorta, derfor måtte jeg tenke litt og mekke litt for å få det til. Selv synes jeg “selene” ble ganske stilige.

Dongerien er stretch, men ikke like stretchy som velour, så kjolen kunne nok med fordel vært noen få cm større, egentlig.(Får se meg i fullformat speil før jeg avgjør dommen og kjolens skjebne).

Ermene og rysjekanten nede er stoff fra Sydilla.

Knappene kommer fra Text-Art

Mønsteret er Onion 2035, som jeg har brukt også her. men med ulik skjørtelengde. Denne lengden her, er original-lengden i mønsteret. Ermene har jeg også forkortet og puffet opp.

 

To fryktelig dårlige bilder av kjolen. Fikk ikke til bedre i dag visst. I tillegg synes jeg at kjolen ser bedre ut på meg, enn på dukka.

IMGP0962IMGP0967

Ingen kommentarer: