søndag 1. september 2013

Frokostdessert–>Hjemmelaget is.

 

Til bursdagen min fikk jeg ismaskin. Den er tilbehør til Kenwood`en som vi har. Dette måtte jo testes.

I går vasket jeg utstyret og fikk lagt isbollen i frysen.Kremfløte og sitronsaft ble kjøpt inn.

Etter frokost satte jeg igang. Fant smoothies-blandingen i frysen (litt for seint) og fikk bærene i blenderen. Tok litt tid, for de var jo fremdeles dypfryst. Lenge leve utålmodigheten. Fløte og sukker (+ litt vanljesukker) ble blandet i, men fres i blandingen skjedde ikke før jeg hadde i 2 spiseskjeier med sitronsaft…

Litt blanda mottakelse, minstemann var ikke så begeistret for dette, men snuppå, mammaen og morfar likte det. Han far sjøl har ikke smakt ennå (i skrivende stund)

Egentlig ble det soft-is-aktig konsistens i midten, men kantene ble dypfryst is. I skåla her er det blanding av begge “sortene”

2013-09-01 11.47.08

Ingen kommentarer: