mandag 18. februar 2013

En ny nattkjole/testing av mønster.

Før jul sydde jeg en stjerneguttdrakt til lillebror. Den ble sydd av mønster fra Meedom, form 2 str 11 år  i bomullstoff. Overraskelsen var stor når denne var trang over bobledressen. Han er jo bare 5 år.

Jeg lurte jo litt, for vet jo at Meedom er vide i mønsteret. Så jeg tenkte at nattkjole til ssnuppå er jo et passende testprosjekt. Fort og greit ble den klippet og sydd. Mønsteret var jo alt klart.

Stoffet ble kjøpt på S&S for en god stund siden (før S&S kom i Kr.sand) og jeg hadde nok en helt annen plan for stoffet den gang.

 

Jepp; den er VID. Ikke mange cm til i hver side (2-3?) så ville den ha passet meg greit. Jeg er ikke 11 år og har laaaaangt fra en 11-årings kroppfasong.

Naturlignok er den også lang på armene, og ekstra lang fordi jeg sydde på ribb i tillegg. Det gjorde jeg for at den skulle være litt hold i og ikke skli over hendene med en gang.

Den ble inviet i natt, men var så stor at den forsvant i løpet av nattene. Hun tullet seg fast inni den. Upraktisk, ser den. Vi får legge den på vent da…

 

2013-02-17 17.39.21-1

2013-02-17 16.32.01-1

Ingen kommentarer: