søndag 18. oktober 2009

Lenge siden sist

Det har vært stille her en stund. Noe av årsaken ligger i at jeg syr veldig lite for tiden av flere årsaker. Mandag til fredag er jeg på jobb, og i helgene er ungene hjemme sammen med meg. Ikke like lett å sette seg med symaskinen da.

I dag ble jeg vekket av Snuppå som vekket meg med å brøle at lillebror var i kakefatet. Det stod på kjøkkenbenken etter at vi snikfeiret Oddvar sin bursdag littegranne en dag på forskudd. Kjøkkenstolen er LETT å flytte rundt på også. Jeg stod opp og fryktet det verste. Han hadde tatt ostehøvelen og skåret av et "skalk" ellers så var ikke kaka ødelagt. Men... det manglet en del pynt og glasur da... (kan godt forstå han)I tillegg hadde han gående buffet, så det var ikke vanskelig å finne han ;-)

En liten tur nede på syrommet hadde jeg også. Der fant jeg en dress som jeg har sydd. Den manglet en knapp i halsen og litt "finish" i halsen, men ellers ferdig. Dette var et prosjekt fra en god stund siden, så jeg tenkte at den nok var blitt for liten. Det var den ikke. Den var fortsatt litt for stor. Da bør jeg klare å få sydd i den knappen og knapphullet.

Kaketyv i UFO-dress.


Dressen utbrettet.

Ingen kommentarer: