søndag 9. oktober 2011

To luer, to halser og en genser som absolutt ikke ble som jeg hadde tenkt.

 

Et pinnsvinsett til snuppå og det rosa settet skal kanskje til ei lita skjønn E.

Fleece fra S&S og mønsteret er fra Kokalal (lue) og Ohelene (hals)

IMGP0337

 

Fleecegenseren ble på ingen måte som jeg hadde tenkt. Den er sydd etter samme mal som uglegenseren, med litt endring i halsen. Men fleece har tydeligvis veldig mye mindre strekk enn jerseyen, for mens uglene var en liten tanke stor, og jeg vurderte å endre størrelsen til mønsteret, ble fleecegenseren slimwear. Derfor kom det striper under armen og i sidene. Fortsatt ikke stor og romslig, men går inn under kategori passe (ikke jfr Øystein Sundes “passe”)

Jeg har enda ikke sydd på kantinga, for jeg vet ikke om jeg skal ha hvit eller lyseblå jersey, eller kante med rosa og/eller blå fleece. Så forslag mottas med takk. Om du tenker andre farger kjør på!.

 

Fleecen er fra S&S og mønsteret er fra Ottobre.

IMGP0340IMGP0339

Ingen kommentarer: