fredag 20. mai 2011

Det er noe eget med....

Nybakt brød til kveldsmat.

Lukta som sprer seg i huset, hører klokka tikke mens jeg venter på at brødet blir ferdig stekt.
Klokka ringer og jeg finner det supergode gryteklutene jeg har fått fra Anne Liv. De virker enda. Tar ut brødet. Skal prøve å være flink og vente til det er avkjølt, men jeg suller litt rundt og blir mer og mer fristet til å smake nybakt brød. Det har rukket å bli så avkjølt at jeg kan holde på brødet mens jeg skjærer, men ikke mer enn at det kommer damp når jeg setter hull på skorpa. Skjærer noen skiver og tar smør på. Smøret smelter før jeg får tenkt overbuljongterningpakkmesterassistent. Nybakt brød smaker alltid veldig supergodt. Alltid!


Gjett hva som blir kveldsmaten i kveld?

Helt nybakt brød med gryteklutene i bakgrunnen,

Ingen kommentarer: